سیفون فاضلاب چه کاربردی دارد؟

یکی از مهم ترین اجزای یک ساختمان لوله کشی سیفون می باشد که وجود آن برای هر خانه ای الزامی است. سیفون توالت یا سیفون فاضلاب دستشویی از انتشار بوی بد فاضلاب در فضا جلو گیری میکند و برای این کار همیشه مقداری آب درون خود نگه میدارد.
به مخفظه نگهداری آب سیفون آب بند میگویند و به ارتفاع ستون آبی که بین بخش سر ریز و گلوی سیفون توالت قرار گرفته عمق آب بند میگویند.

ساز و کار سیفون فاضلاب دستشویی

سطح آب داخل سیفون فاضلاب دستشویی در حالت عادی خیلی زیاد نیست. وقتی فضولات وارد خمیدگی لوله دستشویی می شوند و سپس آب داخل سیفون ریخته می شود سطح آب هم بالا می رود سپس آب و فضولات آن از سرریز لوله خروجی به لوله اصلی میریزند و سپس به سمت چاه هدایت می شود که معمولا هر خانه ای برای یکبار هم که شده با مشکل گرفتگی چاه فاضلاب در طول دوام خود روبرو می شود که برای چاه بازکنی می توانید از خدمات لوله بازکنی در شمال تهران استفاده نمایید.
سرویس دهنده این خدمات یعنی سایت برچسب در تمام تهران آماده اعزام مجرب ترین لوله بازکن ها به محل می باشد که به محض تماس شما با یکی از این افراد خود را سریعاً به شما رسانده و انواع گرفتگی ها را با به کارگیری روش های بهداشتی و تضمینی با قیمت مناسب برای شما برطرف می نمایند.

رایج ترین سیفون فاضلاب دستشویی و دیگر چاه ها

رایج ترین انواع سیفون فاضلاب دستشویی سیفون توالت p و s هستند البته نوع پی بهترین نوع آن است که به آن سیفون شتر گلو هم می گویند. از سیفون های شترگلو برای اتصال به دستشویی لگن حمام شیر آبخوری استفاده می شود. جریان فاضلاب در سیفون نوع p از سایر آنها کندتر است ولی دچار گرفتگی کمتری می شود.

دسته بندی سیفون فاضلاب دستشویی از نظر عمق

سیفون فاضلاب دستشویی معمولاً از نظر عمق دو نوع می باشند که یکی از آنها آب بندی معمولی است با عمق ۵ سانتی متر و بسیار مناسب و کارآمد می باشد و دیگری سیفون با آب بندی عمیق که عمق آن دو برابر می باشد. سایت برچسب این امکان را برای کاربران محترم خود فراهم کرده تا تنها با یک کلیک از خدمات فوری ما در زمینه گرفتگی لوله استفاده کنند از این رو جهت رفع گرفتگی سیفون فاضلاب دستشویی می توانید روی توانایی و کمک های افراد لوله بازکنی شهرک ولیعصر حساب ویژه ای باز نمایید زیرا این لوله بازکن های ماهر قادر به حضور و خدمت رسانی در کلیه مناطق تهران از جمله شهرک ولیعصر را دارا می باشند که کافیست با آنها جهت حضور در محل هماهنگ نمایید.

نکته مهم: سیفون فاضلاب با آب بندی عمیق را در شرایط عادی نیز می توان استفاده کرد اما اغلب در شرایط غیر عادی مانند کم و زیاد شدن فشار جو دمای زیاد استفاده می شود.

سیفون فاضلاب راه بند چیست؟

این نوع سیفون فاضلاب که راه بند نیز نام دارد در مجرای تخلیه فاضلاب ساختمان به شبکه فاضلاب شهری نصب می شود و برای جلوگیری از گازهای مضر و حشرات موذی به داخل سیستم لوله کشی ساختمان است. این نوع سیفون دارای انشعابی است که با یک لوله عمودی تا کف ساختمان رفته و از این لوله برای بازدید لوله فاضلاب و همچنین تمیز کردن آن استفاده می شود.

آشنایی با کارایی های سیفون چربی گیر

این نوع سیفون فاضلاب بین لوله فاضلاب سینک ظرفشویی نصب میشود و از ورود روغن و چربی به فاضلاب جلوگیری می کند. برای باز کردن لوله فاضلاب منزل خود از خدمات لوله بازکنی مناطق مختلف تهران استفاده کنید تنها کافیست محدوده مورد نظر خود را جستجو کنید و با تماس با افراد متخصص در سریعترین زمان ممکن از خدمات تضمینی ما در سایت برچسب بهره مند شوید.

دلایل از بین رفتن آب بندی در لوله کشی سیفون توالت

اغلب نشانه خرابی لوله کشی سیفون فاضلاب دستشویی از بین رفتن آب بندی آن است که در اثر نامناسب بودن هواکش شبکه فاضلاب و به دنبال آن به وجود آمدن اختلاف در دو طرف مایع سیف آن از بین میرود در ادامه به یکی از عوامل از بین رفتن سیفون اشاره می‌کنیم.

  • سیفوناژ: سیفوناژ به شرایط عدم تعادل فشار هوا گفته میشود که در دو طرف سیفون به وجود می آید از بین رفتن آب بندی سیفون امکان دارد در نتیجه تولید فشاری کمتر از فشار اتمسفر در قسمت خروجی سیفون در سیستم لوله کشی توالت می باشد.
    آب بندی سیفون فاضلاب در شرایط معمولی به دلیل تعادل فشار در طرفین سیفون به حالت ساکن باقی می ماند اگر در قسمت خروجی سیفون به دلیل کاهش فشار هوا به وجود بیاید آب داخل سیفون بر اثر فشار جو که در سمت لوله ورودی سیفون بر آن وارد می شود.
  • نادرست بودن لوله کشی سیفون فاضلاب دستشویی: برای لوله کشی سیفون توالت باید حتماً به این نکته توجه کنید که شیب خیلی تند یا کند برای سیفون مناسب نیست چرا که در صورتی که شیب زیاد باشد دایم دچار خالی شدن آب سیفون می شوید و اگر هم در لوله کشی سیفون توالت یک شیب مناسبی را در نظر نگیرید باز هم دچار گرفتگی لوله می‌شوید چرا که فضولات از داخل سیفون خارج نمی شود.

سیفون فاضلاب ها پس از مدتی خراب می شوند. اغلب منشا خرابی لوله کشی سیفون فاضلاب دستشویی از بین رفتن آب بندی آن استکه در اثر نامناسب بودن هواکش شبکه فاضلاب و به دنبال آن به وجود آمدن اختلاف فشار در دو طرف مایع سیفون از بین می رود.

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *