نکات کاربردی و کلیدی نصب هواکش دستشویی

معمولاً وقتی که افراد برای اولین بار می خواهند هواکش دستشویی را نصب کنند با مشکلاتی روبرو می شوند و از چگونگی این کار اطلاعی ندارند.
ما در این نوشته سعی داریم دانش خود را در اختیار شما گذاشته تا بتوانید به راحتی روی پنجره توالت خانه خود هواکش را قرار دهید.

گام های نصب فن دستشویی

در ادامه قرار است گام به گام به معرفی مراحل نصب فن دستشویی بپردازیم تا عمل تهویه، با نصب استاندارد این فن در فضای سرویس بهداشتی به خوبی انجام شود.

خریدن هواکش متناسب برای نصب فن دستشویی

برای اینکه هواکش دستشویی خود را جایگذاری کنید، ابتدا باید بدانید که برای این سرویس بهداشتی چه نوع فنی احتیاج دارید. مثلاً روش و جای نصب فن توالت را شناسایی کنید و یا جای قرارگیری هواکش که میخواهد روی پنجره باشد یا در مکان دیگری، برای اینکه از این اطلاعات بهره مند شوید می توانید نوشته راهنمای خرید هواکش دستشویی در سایت لوله باز کنی برچسب رو مطالعه کنید.

نظارت بر سیم کشی جهت نصب هواکش دستشویی

برای افرادی که خودشان می خواهند این کار را انجام دهند، ابهاماتی وجود دارد مثلاً نصب هواکش دستشویی و طریقه نصب هواکش روی شیشه و روش نصب هواکش دمنده و یا لوله هواکش که در سقف یا روی دیوار دستشویی گذاشته شده که در این نوشته قصد داریم روش نصب فن توالت را آموزش دهیم.

امروزه در آپارتمان ها فن دستشویی را در لوله های هواکشی که به این منظور ساخته شده، نصب می کنند.
این فن ها توسط برق، کار می کنند که در گام اول برای نصب هواکش دستشویی باید بدانیم که وضعیت اتصالات برقی آن چگونه است؟ مثلاً اینکه برای نصب فن دستشویی ببینیم که برق کشی تا کجا انجام شده است!

در این قسمت به دو حالت برمی‌خوریم:

  • قبلاً برای نصب هواکش توالت سیم برقی جایگذاری نشده
  • قبلاً سیم برقی برای نصب فن توالت به صورت جداگانه قرار داده شده

قبل از نصب فن دستشویی کارسیم کشی باید انجام شود: در این حالت برای نصب هواکش دستشویی هیچ سیم برقی وجود ندارد که در این موقع باید خودمان این کار را انجام داده و از مرحله سیم کشی شروع کرده تا بتوانیم فن توالت را نصب کنیم.
آسان‌ ترین راه برای سیم کشی هواکش این است که از پشت چراغ توالت، سیم خوب عایق داری را به قسمت فن بکشیم تا زمانی که لامپ روشن می شود فن توالت هم کار کند و با خاموش کردن آن فن هم خاموش شود.

برای شروع این کار اول چراغ را خاموش کنید و لامپ دستشویی را باز کرده و در پشت پاتروم لامپ توتو سیم وجود دارد که یکی نول و و یکی فاز است.

با دقت روکش سیم ها را جدا کرده و یک سیم را به فاز و سیم دیگر را به نول متصل کنید، سپس این سیمها را تا قسمت هواکش ببرید.
قبل از اینکه سیم کشی هواکش تمام شود اتصالات سیم ها را با چسب برق خیلی خوب چسب کاری کنید.

اگر این کارهای فنی، همانند برق‌ کشی و یا نصب هواکش روی پنجره توالت و همچنین لوله بازکنی را یاد ندارید، افراد با تجربه در این زمینه را به کار دعوت کنید و برای لوله بازکنی هم میتوانید بهترین لوله بازکن ها را در کل شهر تهران با پیدا کردن منطقه خود در سایت برچسب همانند خدمات لوله بازکنی ونک جستجو کنید.

روش نصب فن دستشویی به چه صورت است؟

طریقه نصب فن توالت در لوله هواکش به این صورت است که برای نصب هواکش دستشویی از طریق دو پیچ ام دی اف، دو طرف فن را در درون لوله پیچ کنید و اتصالات برقی آن را انجام دهید و به همین راحتی این کار را می توانید انجام دهید. این پیچ ها را خیلی محکم نکنید؛ زیرا که پره های فن توالت به بدنه گیر می کند .
برای نصب هواکش روی شیشه دستشویی اندکی ابر فشرده را در اطراف آن به کار برده تا صدای فن پایین بیاید، البته لازم است که به جهت فن توالت دقت کنید.

در مرحله پایانی نصب هواکش دستشویی، سیم کشی آن صورت می گیرد و فرقی ندارد که هواکش روی پنجره قرار می گیرد یا در مکان دیگری، برای انجام این کار چند حالت داریم که سیم کشی هر کدام فرق می کند؛ به همین خاطر در موقع انجام کار به حالت آن دقت کنید.

بررسی روش نصب هواکش سه سیم و دو سیم

در نصب هواکش سه سیم، فن ما دارای یک سیم نول و دو سیم فاز می باشد که رنگ آن هامثل همدیگر است این فن ها دارای ویژگی دو حالته هستند یعنی درروش نصب هواکش مکنده باید توجه کرد که سیمی را وصل کنیم تا هوا به بیرون آپارتمان برود.

در روش نصب هواکش سه سیم با متصل کردن یک سیم باید جهت فن هواکش در جهت عقربه های ساعت باشد که هوا را به بیرون هدایت کند و اگر سیم دیگری وصل کنیم، فن در جهت عکس عقربه های ساعت چرخیده و هوا را به درون میدهد؛ پس روش نصب فن توالت به سیم های برق هواکش وابسته است.

برای این که از نصب سیفون توالت فرنگی و اجرای آن و همچنین مشکلات عمومی در سرویس های بهداشتی بیشتر بدانید به سایت لوله بازكني برچسب رجوع کنید تا به صورت دقیق تری در این زمینه آگاهی پیدا کنید.

روش نصب فن دستشویی وقتی که فقط دو سیم دارد: سیم هایی که از پشت لامپ تا جای فن آوردید و سیم هایی که قبلا وجود داشته را به سیم کشی فن توالت متصل کنید.

فن سه سیم با رنگ های گوناگون: یکی از سیم ها فاز و دیگری نول است سیم آبی معمولاً نول است و سیم زرد رنگ اتصال به زمین است که شماباید دو سیم فازونول فن رابه فاز و نول برق شهری وصل کنید پروگراف اگر سیم کشی خانه شما دارای سیم ارت یا همان اتصال به زمین است آن را به سیم ارت فن وصل کنید و اگر هم نداشت سیم ارت فن را رها کنید و همانطور باقی بگذارید.

برخی نکات قابل توجه در نصب هواکش دستشویی

انجام دادن موارد زیر باعث می شود تا شما بتوانید، نصب هواکش روی پنجره و یا نصب هواکش دستشویی را به نحو احسن انجام دهید.

برای نصب کردن هواکش روی پنجره، هواکش هایی که حفاظ دارد را به کار ببرید.
برای نصب فن توالت از هواکش هایی که پره پلاستیکی دارند، استفاده کنید. چون مدل آهنی آن هم خطر دارد و هم صدایی بلند ایجاد می کند.

قبل از اینکه هواکش دستشویی را نصب کنید، حتما توجه کنید که لوله هواکش گرفته نباشد در غیر این صورت بر روی فن فشار می آید و تهویه هوا هم انجام نمی شود.
برای آزمایش باز بودن لوله هواکش می توانید یک کبریت زده و اگر شعله که در نزدیکی لوله گرفته‌اید به طرف بالا کشیده شد معلوم می‌شود که لوله باز است و کار نصب فن دستشویی را انجام دهید.

طریقه نصب هواکش سه فاز دستشویی و یا سیم کشی هواکش چهار سیم به دقت بیشتری نیاز دارد لذا ابتدا سیم ها را با فازمتر به صورت دقیق و صحیح تست کنید و بعد سیم کشی را آب بندی کنید.

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *