چگونه مراقب زود پر شدن چاه فاضلاب باشیم؟

در برخی از مناطق هنوز منازل یا ساختمان های تجاری وجود دارند که از چاه فاضلاب برای دفع فضولات و دور ریز آب های مصرفی خود استفاده می کنند. یکی از مشکلاتی که در این سیستم دفع فاضلاب وجود دارد زود پر شدن چاه فاضلاب می باشد.

در اینجا قصد داریم در مورد این مسئله و راه های جلوگیری از زود پر شدن چاه فاضلاب برای شما نکاتی را عرض کنیم

علت زود پر شدن چاه فاضلاب چیست

علت های زیادی می توانند در زود پر شدن چاه فاضلاب دخیل باشند از قبیل:

  • ریختن مواد جامد مثل مصالح ساختمانی و خاک یا گچ در داخل لوله ها و منتقل شدن آنها به چاه فاضلاب باعث بالا آمدن سطح چاه می شود.
  • زیاد بودن مصرف آب و شستشوی بیش از نیاز
  • تخلیه نکردن به موقع چاه

این مواردی که نام بردیم و دیگر عواملی که به ذهن شما می رسد همگی باعث زود پر شدن چاه فاضلاب می شوند شما عزیزان می توانید برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در این مورد به مقاله راه های جلوگیری از زود پر شدن چاه فاضلاب در سایت که توسط متخصصین به این سایت نوشته شده مراجعه نمایید و اطلاعات بیشتری را در این باره کسب کنید.

توجه به اندازه چاه برای جلوگیری از زود پر شدن چاه فاضلاب

همیشه باید دقت کنید که چاهی که برای یک واحد مسکونی در روستا یا شهرایجاد می شود اندازه آنها با هم متفاوت است لذا همیشه باید با توجه به افراد ساکن در منزل، تعداد واحدهای مسکونی آن و دیگر موارد چاهی به همان اندازه مورد نیاز برای مصرف منزل ایجاد کرد تا بتوانیم به این صورت از زود پر شدن چاه فاضلاب جلوگیری کنیم.

جلوگیری از ورود خاک و برگ که باعث زود پر شدن چاه فاضلاب می شوند

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم ورود مواد جامد مانند مصالح ساختمانی و خاک که بیشتر حاصل از شستن حیاط ها بنای هایی که در منزل می شود به چاه فاضلاب باعث زود پر شدن چاه فاضلاب می شود لذا باید حتما دقت کنید در مواقع شستشو اگر گل زیادی به همراه آب وجود دارد آن را وارد چاه فاضلاب نکنید و به همین صورت در هنگام بنایی مراقب باشید تا مصالح ساختمانی به هیچ عنوان وارد چاه فاضلاب نشوند.

پس در زمان بنایی و انجام کارهای مربوط به ساختمان حتما از چاه بست برای چاه استفاده کنید تا مانع ریخته شدن خاک و آشغال به درون آن شود و در نهایت جلوگیری از زود پر شدن چاه نماید.

اگر لوله فاضلاب منزل شما دچار گرفتگی شد و شما در تهران هستیم ساده ترین روش برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب مراجعه به سایت برچسب می باشد

لوله بازکنی شهران در سایت برچسب منطقه شهران در تهران از مناطقی است که این سایت در سراسر تهران آن را پوشش می‌دهد شما با مراجعه به صفحه لوله بازکنی شهران می توانیم با نزدیکترین لوله بازکن به منطقه شهران تهران تماس گرفته و خدمات لوله بازکنی فوری و ارزان آن استفاده نمایید.

همیشه قبل از پر شدن چاه فاضلاب آن را خالی نمایید

خالی کردن به موقع چاه توالت سبب جلوگیری از زود پر شدن چاه فاضلاب می شود چراکه در زمانی که جای فاضلاب شما کاملا پر شده سته فضولات به استوانه چاه می رسد از حد انباره تجاوز میکند که همین مورد باعث می شود تا فضولات به بدنه چسبیده و چشمه های جذب آب را در چاههای فاضلاب بپوشانند و در نتیجه چاه قدرت جذب خود را از دست داده و باعث زود پر شدن چاه فاضلاب می شود.

البته سایت برچسب در سراسر تهران مثل منطقه شهران شمال تهران شرق غرب و هر نقطه از تهران که شما در آن باشید به شما خدمات لوله بازکنی مناسب و فوری را با قیمت ارزان ارائه می دهد برای استفاده از لوله بازکنی شهران کافیست نام شهران را در صفحه اول سایت برچسب جستجو کنید تا به سادگی بتوانید با لوله باز کن ماهر شهران تماس بگیرید

البته شما باید هر چند وقت یکبار علاوه بر این که میزان پر شدن چاه را تخمین میزنید سرچاه را برداشته و از وضعیت دیواره ها و دورچینی چاه اطمینان حاصل نمایید تا از خطر ریزش چاه و دیواره های آن مطمئن شوید.

چاهی مخصوص آب باران برای جلوگیری از زود پر شدن چاه فاضلاب در نظر بگیرید

یکی از راهکارهایی که می تواند از دور شدن چاه فاضلاب جلوگیری نمایید جدا کردن چه آب باران از چاه فضولات و دور ریز آب است چرا که آب بالا می تواند به وسیله چاهی کوچکتر دوباره به سفره آب های زیرزمینی بازگردد و همچنین دیگر باعث زود پر شدن چاه فاضلاب نگردد.

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *